Riktigt Hundväder...

..eller vad är det man brukar säga. Avslutning på valpkursen igår och typ endast vi med Retreiver dök upp..Leo och Sally (också Golden) var där, två Flattar och en Labrador..jo, så var det en Finländsk Spets också..men alla andra hundar höll sig hemma...det var nämligen 8 grader, rejäl blåst och ösregn. Men det är väl bara att vänja sig...Olga hade inte gått längre än till brevlådan en dag som denna, hon hade blängt på mig och undrat om jag var helt tappad bakom en vagn som ens tänkt tanken att vi skulle ut, medans Leo inte rör ett ögonbryn...han bara går och är glad, trots regn och storm.
Kursen har varit jättekul. Roligast tycker Leo övningen med barnpallen har varit. Först begrep han ingenting (mitt fel) men sen när jag lyckades förmedla vad tanken var...så har han gått från klarhet till klarhet. Nu kan jag inte ens ta fram pallen förrän han kommer studsande och ska kliva upp på den :-)
Jag kan skicka honom till pallen och han ställer sig med tassarna på den och även igår på valpkursen när vi skulle avsluta och packa ihop våra saker så sprang han och ställde sig på pallen och såg lycklig ut...dom andra hade lite kul åt honom. Tanken med pallen är ju "bakdelskontroll"...att kunna flytta på sig genom att röra bakdelen vilket man kan ha nytta av vid bland annat " fot" sen om man vill få dom att "räta in" sig...så nu har vi börjat att försöka snurra lite med bakdelen men stå kvar med framtassarna på pallen. Tanken är att dom ska kunna gå runt pallen med bakdelen och tassarna kvar där på...ja ni förstår. Leo kommer nog lära sig det rätt snart, med tanke på att han inte gärna går av pallen överhuvudtaget :D
Han håller också på och lär sig gå slalom mellan mina ben, att rulla och han kan skälla när jag frågar "vad säger vovven?? Så vi kör lite cirkuskonster Leo och jag...kul har vi :-)
Här är han både blöt och trött efter valpkursen...och vad gör man då...jo man kryper upp i soffan mellan lill-husse och lill-matte och bara myser!
 

//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback