Leo till er (o)tjänst!

Någon som behöver hjälp med trädgårdsarbete? Kanske inte den effektivaste av hjälp, men garanterat den sötaste. Vad herr Leo kan hjälpa till med (bland annat) är beskära buskar, gräva och gödselspridning för att nämna några exempel.

Varmt i dag så vi tog en tur till kanalen. Leo simmade glatt och njöt av svalkan. Sen satte han sig i grus, lera, kvistar och annat smått och gott så vi fick ta en dusch när vi kom hem också...vilket senare visade sig vara ganska onödig spenderad tid.

Leo hade nämligen planer på annat, så som ovan nämnda trädgårdsarbete, medans jag själv bara trodde han skulle ut i solen och torka...

"Du matte, jag tar och beskär den här busken lite, det är okej va?"

 

Passade på att springa in för att ta fram lite käk ur frysen och var inte borta särskillt länge när jag hittar den här filuren..

"Jaha...du hade tänkt plantera något i den här krukan matte..ajdå."



"Men du matte, jag tror minsann det finns lite jord kvar här nere någonstans..."


Medans jag försöker samla ihop lite av den vida spridda jorden...vad gör han då..jo, han springer in, både blöt och väldigt jordig och lägger sig för att sova sött...på den enda matta vi ännu inte tagit bort sedan han kom hem till oss :-) Där ligger han nu...väldigt skitig och väldigt nöjd.
Så, behöver ni hjälp med trädgårdsarbetet, hör av er!

 

//Anna och Leo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback