Det ska gå!!

Det ska gå!!

Så oskyldig uppsyn och ändå så envis....jag skaffade mig snabbt ett mål med träningen av Olga som jag halvt hysteriskt vrålade till sambon någon vecka efter Olgas hemkomst ..."Visst f-n ska det väl kunna gå att dammsuga även om man har en bullterrier!!!! samtidigt som jag fick ge upp den dagen och låta henne sitta i buren en stund medan dammråttorna tuktades. I julas nåde vi nog kulmen tror jag...då hade det gått ett halvår och vi hade gått från sitta i buren till springa med brevid..fast utan att hänga i slang, sladd eller munstycke, hurra! Men nu skulle jag dammsuga barr  under granen....som ju var helt fantastisk i Olgas ögon med alla vackra kulor som ramlade ner på golvet om man vevade runt med skallen tillräckligt brutalt i granen och som dessutom ledde till Olgas första "bulle-trans"....så ni försår, granen var helig...dammsugaren måste dö sa Olga....NEJ, låt den leva sa matte och cirkusen var i full gång...matte tappade tålamodet och Olga triggades ännu mer att se till att dammsugaren skulle lämna denna flock och fly...."Mamma, det är någon som knackar...säger plötsligt sonen...Nej, det är ingen säger jag....jo, det är någon utanför som vill in....Jag som hade fullt upp med att rädda damsugaren samtidigt som jag höll i granen med andra handen för att den inte skulle välta hörde inte alls några knackningar men gick med på att kika ut till slut....där stog Olgas kompis Pia med matte. "Hej, hur går det? Vi hörde er ut hit....tänkte att vi står kvar en stund...jag vet ju hur det kan vara med en Bulle". Tack och lov att det var Pia med matte och inte någon kompis till barnen med förälder eller så....dom hade garanterat inte stått kvar särskilt länge! Men tänk, idag fick jag lön för mödan...min envishet har lönat sig....på samma sätt som Olgas envishet lönar sig ibland när vi inte är snabba nog att förstå vad som är på gång....Bäst när jag gick där och tänkte tankar som "Dammsugaren är min" och "jag bestämmer"...ni vet, rena rama "mannen som kunde tala med hundar" andan (ni har väl sett på TV 4 + hihi) så går Olga in i sin bur och leker med en tennisboll istället...åhhh vad min fina hund är duktig...det tog bara 7 månader att komma dit...imorgon sätter vi fart mot nya mål..."visst f-n ska det väl gå att torka golv även om man har en bullterrier" ??

/Matte Anna

Kommentarer
Postat av: Sandra med Harry

hahhahah, vad roligt ni verkar ha när ni damsuger=). Harry tycker att den är ganska läskig också, men nu för tiden verkar han nöja med att svansa efter den och skälla på den ibland...=)
Guu vad fin hon är på bilden!!! Har anki sett henne?

Kram på er från Sandra, Anders och Harry

Postat av: Linda

Verkar va en mysig dam lilla Olga:)
Gran...som i julgran? Vi tänkte inte ens tanken:D

Linda & Sologrisgänget

2007-01-20 @ 10:26:54
URL: http://www.whiteboard.nu
Postat av: Hanna & Doglas

Tjena Olga Bus! Du verkar vara en rolig prick tycker jag. Och modig, jag tycker att det suger när min matte dammsuger så jag brukar gömma mig då. Det är inte så coolt gjort av mig men man kan ju inte vara cool jämt.

Min matte säger att du och jag ska få busa nån dag, det låter väl bra?! Jag gillar alla tjejer så vi ska nog komma bra överens ;-)
Ha det gott!

//Doglas

2007-01-27 @ 15:09:22
URL: http://www.riverdays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback