Vård av barn

Vård av barn

Vård av barn är vad Olga har ägnat sig åt den senaste veckan...och hon gör det bra. Där barnen har legat har man hittat Olga...hon trivs mycket bra med att agera värmedyna och sjuksyster. Helst skulle hon också vilja kontrollera det barnen äter...genom att provsmaka allt först, men eftersom det slutar med att endast Olga blir mätt så tjatar matte fy och nej....man får inte sno saker och absolut inte sådant som barnen har...i munnen. Det blir ju så att man får både äta och dricka i soffan när man är liten och sjuk och Olga tycker att dom reglerna ska gälla även för henne...även om hon varken är speciellt liten längre och absolut inte sjuk. Olga tog "vård av barn" uppgiften ett steg längre igår och tänkte att hon även skulle vårda hela kvarterets ungar....genom att smita ut när matte hämtade posten (och för två sekunder glömde att vi nu har en Olga inte en Rasmus....) och sladdar förbi matte som står där i ett par hala tofflor, posten under ena armen och en telefonlur i den andra....och ser hur Olga sätter iväg mot två försktäckta barn...SKIT!!! Jag får sladda iväg och skrika ömsom OLGA HIT....och "stå still, hon är inte farlig"...eller hur, försök övertala två 5 åringar att stå still när Olga kommer i full galopp, det är ju ungefär som att be Olga låta Oxfilén vara ifred som ligger i hennes matskål...typ. Olga springer fram och hälsar glatt, passar på att hoppa upp och lägga tassarna på en av barnens axlar och ge henne en rejäl puss...sen kommer jag fram och får precis tag i hennes svans innan hon ska pussa nästa barn...phu. Hon är inget farlig..(inget svar), blev ni rädda (ena tjejen nickar), vill ni kanske hälsa på Olga nu när jag håller henne (tveksamt ja från den ena, och NEJ från den andra...som ger mig en arg blick och går med bestämda steg iväg...) snacka om att känna sig dum, och den blicken förtjänade jag...sen fick jag halka hemåt på mina tofflor med en Olga under armen och samla ihop den post som nu låg utspridd på gatan...kul.
Nåja, skulle ni råka surfa hit (man vet aldrig vad 5-åringar kan nu förtiden :-) så FÖRLÅT oss, Olga och mig...hoppas vi ses en annan gång när Olga är kopplad så vi kan prata under lite mer avslappnade former...
Ja just det, telefonluren jag höll i den andra handen gick för övrigt sönder...så var det med det.
/Matte Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah, skrattade gott åt inlägget=)! Harry har också pussattakerat barn nyss=) Ja vore jättekul om vi fixade syskonträff nån gång=). Ska ni till specialen?
Kraaaam

2007-02-21 @ 16:38:49
Postat av: sandra med harry

Jag har utmanat er, läs på våran hemsida=) *spännande=)*

Kraaam

Postat av: ANNA-LENA ÅKERSTRÖM

Hej syrran tänk vad tiden går nu är vi snart 1 år. Själv mår jag bara bra hoppas du gör det också.
Kram Bob

2007-02-28 @ 09:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback