Ständigt sysselsatt!

Japp...ständigt sysselsatt är man om man har en Bullterrier på 10 månader och två barn som samtliga verkar ha prickat in någon fas av trotsålder. När sambon sen åker på någon superförkylning med närmare 40 graders feber och endast i sakta mak kan gå mellan soffan och sängen så har man att göra...
Vet inte om man kan kalla det trots...nej, Olga är mest störig i största allmänhet...och feg. Så fort mörkret sänker sig och hon råkar se sin egen eller någon annans spegelbild i fönstret så förvandlas hon till mördar Olga...fast fegheten lyser igenom...så skulle det stå ett monster därute så tror jag att hon likt Schooby doo skulle kasta sig upp i mattes famn och darra! En annan av Olgas mindre goda sidor är att hon tror att allt som ligger på golvet är ätbart...så är inte fallet när man har en lillhusse som är 4 år och en lillmatte på 2 1/2 år! Det som sen ska plockas upp av matte i en liten svart påse kan faktiskt vara riktigt varierande och ganska underhållande...på plats nummer 1 över skummiteter ligger för tillfället regnbågskorven...jo, så blir det faktiskt om man sätter i sig ett halvt paket med kritor och toppar det med en bit ballong...
Häromdagen när vi rensade ut en klädkammare lyckades jag hitta det lock som hör till våran termos! Den man sätter dit för att överhuvudtaget ha någon nytta av sin termos, hurra...på väg ner med en uppsjö av bråte åker den lilla packningen av som gör att termosen håller tätt....den tar jag på väg upp igen tänkte jag och glömde för en stund att jag har Olga....för när jag 3 sekunder senare var på väg upp igen så står hon där i trappen och ser ut som hon tuggar tuggumi för att sedan snabbt svälja när jag närmar mig...så nu kastar jag den där förbaskade termosen och fortsätter vara lycklig över att vi ännu inte behövt uppsöka veterinär....observera, ÄNNU inte....det är bara en tidsfråga är jag rädd....

/Matte Anna

Kommentarer
Postat av: Saga

Oj Olga du var mig en finsmakare ;-)
Själv knapprar jag i mig varenda pinne jag ser när vi är ute på promenix, en kattbajs eller två kan ju även slinka ner ;-)
Hoppas du kommer till Tånga hed i maj....för matte är nyfiken på hur stora damen ser ut nu!
Kramen/ Saga med matte Mia

Postat av: Sventa

En bullterrierägare har alltid hög simultankapacitet
allt kan hända och det gör det ockå.....

2007-02-24 @ 16:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback