Personlighet!

Nu får Leo ursäkta mig, men när vi valde en Golden (och jämförde med en Bullterrier) så var jag tämligen övertygad om att personligheten skulle vara mer som en hund är mest...Olga var ju som..ja, jag vet inte vad, som en Bullterrier vid namn Olga är som mest. Hennes egenheter och galenskaper trodde jag mig, på gott och ont, aldrig skulle upplevas igen om vi nu skaffade oss en Golden.  Om nu hon den korta tid hon fanns i Leos liv han lära honom en hel del eller om det rent av hänger på oss som familj (nästan så jag börjar tro det!) låter jag vara osagt...men personlighet och egenheter har Leo också hunnit skaffa sig kan jag säga :)
 
Tro inte att man kan lägga sig och vila en stund i soffan inte...det är ingen vanlig syn om jag får säga det själv, så det är väl klart att man kanske ser inbjudande ut i Leos ögon. Men händer det så agerar han "mangel" och Ceasar Milan skulle säkert baxna och tycka det var alldeles vilken brist på respekt den där hunden visade....men man kan ju inte låta bli att garva lite samtidigt som man får försöka värja sig....
 
 
Sen kastar han sig ner och börjar mangla...
 
 
Här får jag nog se mig besegrad...Golden Retriever på hjärnan...rent bokstavligt...
 
Kolla gärna in mina fina "vita" gardiner också. Leos ställe att spana på om han hör en bil som låter som våran eller barn som leker utanför...upp i soffan och framtassarna i fönstret sen för att kunna spana ut...varje gång lyckas han stå på mina gardiner...gärna direkt från baksidan och in med leriga tassar...
Sen tror han nog att han och barnen är samma sak...en syskonskara på 4...och sitter vi till bords och tar en fika så sitter ju han gärna med om han får. Helt ouppfostrad är han faktiskt inte...så det är efter inbjudan han får en egen stol. Det gillar han. Han tog det dock lite längre denna gång...och tyckte att en egen mugg med sugrör som dom andra barnen hade skulle han också ha....
 

Så Bullterrier eller Golden spelar ingen större roll när det kommer till galenskaper... :)
 
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback