Kalasdax!

Tänk så mycket man kan glädjas åt..och  särskillt avancerat behöver det inte vara heller...som när vi för några veckor sedan fick våran nya Hem-pc....det var ju för det första rena julafton för husse men tomkartongerna som blev över smällde nog högre och roade både två och fyrbenta en bra stund...

Nu är det min tur!

Hallå där inne, får jag plats också?

image20

Nu är det min tur tycker Olga och kör ut Viktor..

image21

Här har Olga fått ett rejält Bulle-fnatt...inne i kartongen och kikade ut för att fösöka få in oss också skulle jag tro....tack...men nej tack :-)

image22

Här använde barnen kartongen som trumma...och Olga fattade galoppen direkt och ville vara med.

image23

Sen var det dax för nästa festlighet, Thea vår lilla tjej har blivit stor och fyllt hela 3 år! Här har hon sällskap av Olga medans hon väntar på gästerna...Olga sitter på trappsteget hon med, hihi. Ballongen förresten överlevde dock inte särskillt länge...
image24

Nästa sak att fira måste vara värmen och det fina väder vi har!!! Olga är den första hund jag har som verkligen njuter av värmen...när vi andra drog oss in i skuggan för att pusta ut, ja då passade hon på att lägga beslag på solstolen...där låg hon och sov en bra stund...innan jag tyckte det var nog och hennes öron blivit alldeles röda (inte bara gris-skära) av solen!
image25

Här är hon..Olga Bolga Bus (heter hon när hon är gosig), Bulldozern (kallas av tränaren på hundkursen vi går :-) Stridsvagnen (smeknamnet på hunddagiset) Bullterror (om någon frågar vad det är för ras vi har) Mördar-Olga (har en jobbarkompis till mig döpt henne till...jag går under namnet Mördar-Olgas-Matte...frågade för övrigt om han inte ville låna Olga en dag för att se vilken gullig hund det är...Nej tack, jag gillar mina barn fick jag till svar...haha)
Nåja, till er som inte känner en bullterrier och kan se humorn i det hela kan jag meddela att förpackningen dom har inte säger det minsta om innehållet...ett stort gott hjärta är vad dom har...så puss på dig Olga, jag gillar dig för det mesta....:-)

/Matte Anna

Kommentarer
Postat av: Sandra med Harry

åååh vad härligt med en uppdatering hos er=)!!
Hon är så fin Harrys syster!!!
Läste att hon tycker om värmen...det gör INTE Harry! Vi får gå våra prommenader på kvällarna nu när det är så varmt! *pust*
Hur blir det för er med specialen? Ska ni dit?
Kram och fnatt från brorsan med flock

Postat av: Sandra och Harry

självklart kommer vi till specialen, vi är där redan på fredagen och hjälper till med allt!
När kommer ni och vart ska ni bo?

2007-06-26 @ 08:08:43
Postat av: Akka & Asta

Nämen Olga så du har vuxit!!
Lika snygg som liten dock! Nej, vackrare till och med!
Åh vad hon är fin! Hääärligt vit!
Kramar från minin Asta och matte!

2007-11-03 @ 14:53:54
URL: http://www.astashörna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback