Nu är det vardag!

Så, då var valpledighet och sommarsemestern slut. Men jag har börjat med en riktig mjukstart, två-dagars vecka första veckan efter semestern och denna vecka jobbade jag bara mån-tis-ons.
Leo har varit sin första dag på dagis också. Han kommer vara där 2 dagar i veckan. Gick hur bra som helst! Dagisfröken tyckte Leo var en väldigt vänlig och trevlig och han fann sig tillrätta direkt.
Blev såklart väldigt glad när husse kom och hämtade på eftermiddagen också...precis som det ska vara med andra ord :-D
Igår var vi på hundutställning i Norrköping och spanade in hundar. Leo tog det hela med ro som vanligt. Att kryssa mellan hundar och försäljningsstånd var ingen match för honom. Men det var en trött kille jag hade med i bilen hem.
Höjdpunkten var att Leos morfar (Ralun Versace) var där och visade upp sig och vi passade på att hälsa på honom :-D Vilken fin hund!!
 
För övrigt rullar det på, vi börjar snart på valpkurs nummer 2. Fick nys om att en gammal bekant drar igång valpkurs snart. Hon är helt fantastiskt med hundar och jag har alltid imponerats av hennes fantastiska kontakt med sina hundar..så den kursen ville vi inte missa!!!
 
Promenaderna ser ut ungefär så här....
 
Leo får snällt sitta och vänta..
 
På Olga som helt plötsligt och ganska ofta vägrar att gå...
 
Bäst fungerar det om både husse och jag är ute...så jag kan gå lite före med Leo, då vill inte Olga halka efter och traskar på. Annars får man ta Leo på en extra runda sen så han får traska på lite utan att behöva sitta och vänta var 5:e meter...
 
Men när kvällen kommer brukar alla vara nöjda och trötta...och hur mysigt är det inte att sjunka ner i soffan då...med en hund i knät och en över fötterna...mys!!!!!!!
 
 
//Matte Anna
 
P.s Jag förstår inte varför texten blir understruken numera...inget jag gör med flit..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback